Alla känner till varumärket Giti och deras logga med den välkända elefanten. Det här Singapore-baserade företaget är ett globalt bolag med fokus på innovation och säkerhet.
Bra att veta
Giti Tire kallas på svenska för Giti Däck. Bolaget omsätter över 3.1 miljarder dollar per år.
1951
Gitis rötter går tillbaka till produktion av cykeldäck och slangar i Indonesien.
1993
Namnet ”Giti Tire” grundades med utveckling av en hel personbil- och lastbilsdäck fabrik i Anhui, Kina
2005 – 2009
Amerikanska och europeiska kontor etablerade
2017
Öppnade amerikansk tillverkningsanläggning
2019
Gitis racingteam Audi R8 Duo och Girls Only gör enormt stänk på Nürburgring
2020 är man fortfarande som tidigare ett av världens största däckföretag.
_________________________
Bolaget satsar stort på att fortsätta leda den tekniska delen i däckbranschen för att bibehålla anpassade produkter till den ständigt utvecklande branschen. Giti däck vill alltså alltid vara fullt relevanta för marknaden.
Det är ofta man ser Giti på olika motorsportsevenemang. Bolaget satsar stort på UK fun cup, Pikes peak, jungle challenge, Desert rallies, Mohe Snow racing, Giti Truck Racing, formula drift USA etc etc listan är lång.
Giti arbetar hårt för att bygga upp ett starkt digitalt engagemang i dagens ständigt rörliga värld. Giti Tire gör detta genom en trekantig strategi, fokuserad på slutanvändare, distributörer och anställda.
Gitis har 12 kontor samt åtta tillverkningsanläggningar i tre länder och däckförsäljning i mer än 130 länder runt om i världen. Man har även starka varumärken som bla Runway.
Giti Tire är stolt över att bli utvald av ledande bilmärken runt om i världen som exempelvis volkswagen, Renault, Peugeut mfl.
Elefanten som ses på logotypen återspeglar företagets långa arv från indonesien. Elefanten återspeglar hållbarhet, motståndskraft och styrka i utmanande situationer och av den anledningen har man sin berömda Giti-Elfefant på allt man gör.